måndag 9 juni 2008

Vilstpårs SM & Utställning

Ja ha då har det 'värsta' hänt! Vimla tyckte domaren va pest!!! Hon gick med på att visa tänderna men sen va det stop. Både domare och domarelev blev för mycket när dom ville känna på alla hennes läckra muskler. Hon sa 'glöm det' och tänkte gå där från ;)
Eftersom detta ALDRIG har hänt tidigare så kan ni ana min förvåning. Jag gissar att den rätta spök/tonårsåldern har slagit in på riktigt.
Men när dom till sist backade undan så va hon sitt vanliga jag igen och stod som en liten pingla och gjorde vad som helst för att få dom smarriga köttbullarna.
Jaja... mattes tävlingsnerver fick sig en ordentlig genomkörare i alla fall haha!
Men bortsett från denna lilla parentes så har vi haft en otroligt bra helg!!!
Vi bodde i ett sött litet härbre på Vevlingestrands kamping. Vi har haft sjukt bra väder med över 30grader varje dag. Vi har skrattat, grillat och druckit vin med sjukt roliga å underbara människor och hundarna har jobbat och lekt hela helgen.
På lördagen gick vi Viltspårs SM. Vimla gjorde en grymt bra spårning i värmen. Vi kom på en 6e plats med förstapris!!! Duktigaste lilla tjejen.
Vi är rätt glada över att vi missade alla björnar och vargar som vi fick höra brukar vara med och knata i spåren.... småfåglar och kaniner räcker gott och väl för oss stadsbor ;)
Nu ska jag rompa vidare på nya äventyr!

2 kommentarer:

saramara sa...

Låter som att ni har haft en helt underbar helg!! Härligt!

Jag förstår Vimla, skulle också ha blivit sur om massa främmande människor skulle klämma på mina muskler ;-)

Anonym sa...

ja men liksom de kan ju inte komma här å tro att de kan känna hur mycket de vill. snabbt får de gå, man har ju inte tid å stå still heeeela dan, du skulle ju leta klöv också liks. man hinner inte allt.
grymt nosat föresten, jag har inte fått leta rådjursfot på asalänge :( det som e såå kul.