lördag 17 oktober 2009

Lydnadspremiär

Idag var det då dax, lydnadsdebuten!
Blev så inspirerad när jag såg Anna-Britta och Leya å Liselotte och Wesley på Ulriksdal att jag var tvungen att försöka hinna med en tävling åtminstone innan Vimla ska till och löpa. Och jag kan säga, det är any day now! Hon är verkligen helt förlöpig och virrig haha!

När jag anmälde satt inte alla momenten, men sakterliga så har bitarna fallit på plats och vi har haft några helt fantastiska träningstillfällen de senaste veckorna. Största tacket till Renata, AnnaKarin och Annika för all träningstid och pepping, utan er hade jag aldrig kommit till start!

Men gissa om jag skrattade när vi klev utanför dörren och det spöregnade. Termometern i bilen visade på hela +3 grader...piss helt enkelt och bara ett under att det inte snöade!
Men det bästa av allt, jag var inte ett dugg nervös, på riktigt alltså! Jag kände att va faan, vi kan alla momenten och om dom inte sitter idag, så ska vi åtminstone göra vårt yttersta. Alla som äger eller känner en RR vet exakt hur dom ser ut i väder som detta.
Det var en liten räka, kisande när hon försökte titta upp på mig mellan regndropparna... Självklart en hel drös med nollor, men de momenten som hon älskar, hopp över hinder, inkallning och apporten, dom gjorde hon med fullt ös!
Fyfanken va jag älskar Vimla! Idag gjorde hon mig så fruktansvärt stolt, hon är helt enkelt bäst!
Jag längtar redan till nästa tävling :)

6 kommentarer:

Camilla & Gucci sa...

Förstår att du är superstolt över din duktiga tjej!!!

Carlos sa...

Du gick ut när det regnade syrran... Jag är sjukt stolt. Du hade väl täcke i regnet under lydnaden. INTE då hade jag bara stått och skakat och sett undrande ut för jag hade inte förstått varför jag ska bli plågad för.

Karanga's De Enzo Af Lex sa...

Vad roligt att ni debuterat =) Utan att ha sett videosnuttarna kan jag verkligen se en liten räka framför mig, ligger typ i generna att se så fruktansvärt ynklig ut när vädret inte är 25+ sol och vindstilla =) Vimla är verkligen superduktig, inspirerande! Vi hörs!!! Grattis! Kram från oss o Enzo

Sanna & Co sa...

Var bara tvungen att säga - vilken grymt härlig attityd och inställning. Det kommer gå super för er på lydnadsplan framöver! Grattis till avklarad debut!
Allt gott från oss!
//Sanna med Smilla, Saffran & Semla

Sofia och Akello sa...

Tuffingar! Vad ni är BRA som vågat er ut på lydnadsplan, det vågar vi nog till 100% sannolikhet aldrig. :) Kram!

Karanga's Din Dimra Af Lex sa...

Häftigt Jenny och Vimla !!!!
Jag tycker ni är urduktiga och modiga. Vädret lär ju inte kunna bli mycket sämre än det var på debuten. Mao kan allt bara bli bättre, och eftersom du vet att hon kan alla momenten så ....go for it !!!!
Vi ser fram emot att höra hur det går nästa gång
kram Aissa + matte o husse