måndag 15 november 2010

Lydnadstävling!

Nu har vi äntligen kommit iväg på lydnadstävling igen!!!
Vi fick ju ett snöpligt avbrott för att Vimla skar upp ena trampdynan, men nu är hon helt återställd och har varit taggad till tänderna de sista veckorna.

Dagen började jäkligt tidigt, väckarklockan stod på 05.00 :/
Först iväg och hämta Sydney och sen Anna Lu och sen iväg mot Haninge och SRRS Stockholms lydnadstävling.

Dagen till ära ska jag även få tävla med Sydney, Renatas makalösa Catledog :) Renata tyckte nog att jag behövde känna på en riktig hund ;) haha näe, men faktum är att jag verkligen behöver tävlingsträna och nu fick jag ju ett utmärkt tillfälle eftersom Renata var iväg på en bruksutställning för att knipa sista certet på sin avelstik Queenie (vilket hon lyckades med, grattis).

Jag och Syddan har bara fått till 3st riktiga träningstillfällen tillsammans, men jag och Renata har ju tränat ihop jättelänge så jag hade ju ett hum om hur det skulle se ut i alla fall.

Vi kan väl säga att det gick över förväntan bra, men långt sämre än vad Sydney kan prestera. Hon ville gärna smita ut till externbelöningen... haha

För mig och Vimla gick det så mycket bättre!!!
Jag gjorde mig av med nästan all nervositet på Sydney så när det var dax för mig och Vimla kände jag mej mest förväntasfull och peppad. Vi gjorde vår bästa tävling hittils! Vimla var jätteglad och blev inte låg en endaste gång. Vi kunde busa mellan momenten och hon blev peppad från det ena till det andra momentet. Det har aldrig hänt förut utan godis. Jag har ju alltid små delmål som jag vill uppnå i varje tävling, men idag så släppte så mycket mer än vad jag nånsin vågat hoppas på.
Det var så otroligt roligt att tävla idag och det lyckorus som det skapade går inte att beskriva i ord. Jag log ända tills jag somnade och Vimla kändes lite småmallig resten av dagen :)
Jag lägger denna dag till min känslobank att ta fram så fort jag ska tänka tävling framöver :)

Sen att poängen blev så jäkla bra, ja de är bara en bonus!

2 kommentarer:

malin och rödskjärtarna sa...

underbart! känner mig så sugen å gå å nalla på din känslobank, men jag får nog bygga på en egen :)

Malin Markus o Carlos sa...

Grattis! Vilket härligt team ni är!!!!:)