tisdag 16 oktober 2007

Göteborg & valpträffen

Nu undrar ni nog vart jag tagit vägen ;) men jag lever och mår mer än toppen!!! Jag är i Göteborg hos tjocka släkten på besök.
När vi kom i torsdags så började jag med att kolla in allt som luktar smarrigt i den här stan ;) Så sen fick jag använda farmor Tinas duschtvål....hihi
På fredagen träffade jag först älskade lilla Dee Sibel. Vi delade pinnar och retade Madde allt va vi orkade. Sen va vi hemma hos Dee Sign på kvällen på middag. Där träffade vi Denzo åxå. Han hade en ny lek jag inte lekt tidigare, den gick ut på att han skulle va på min rygg...gissa om jag blev ARGGGGG!!! De skulle han minsan lägga av med. Men pussas de va han mycket bättre på & jag älskar ju att hångla ;)
På lördagen började valpträffen.
Vi hade först ringträning på morgonen då Tina lärde oss allt hon kunde och lite till.På eftermiddagen hade vi friskvård. Först en liten föreläsning och sen lite övningar på stretching och uppmjukning och sen avslutade vi det hela med att simma. Malin hade jätte roliga leksaker som jag fick leka med. Sen masserade hon mig och vi myste som bara den.
Till sist va det obligatorisk uppställning framför kameran.
På söndagen bar det iväg till skogs. Vi skulle viltspåra hemma hos Inger & Roger Skoglund. (se länk hos Tina) Först gick matte och la ut spåret, sen va det tipsrunda och grillad kassler och till sist så fick jag gå spåret. Jag va rätt lugn och metodisk & jag lyckades till och med nosa upp lite kattbajs som av en händelse låg brevid spåret....till mattes stora förtjusning ;) Men sen blev lyckan total, jag hittade klöven, Hurra!!! Jag fick bära den hela vägen hem och gissa om jag visade upp den för ALLA när jag kom tillbaka, bäst va det att visa den för Enzo för han ville sno den men han satt ju i koppel så ja kunde vara värsta ret-sticke-syrran, haha!
Behöver jag säga att jag är trött efter helgen? Ja va heeeeelt slut. Men jag orkade ändå träffa syrrorna Miss D & Design för lite lydnadsträning på måndagen. Inte för att nån av oss behöver lydnadsträna, men mattarna blir ju så glada när dom får mata oss med mamma scan ;)
I kväll ska ja följa med syrrorna på valpkurs och i morgon är det ringträning. Gissa om jag kommer va fullärd efter denna hell-week's boot camp ;)
Jag har det toppen här nere och saknar inte stockholm nåt vidare värst...

Kram från Vimmelkanten

2 kommentarer:

Anonym sa...

Finaste lilla Vimla!!
Vilken HÄRLIG semester, jag hade så gärna varit med ..snyft..
Jag har saknat dig jättemycket här hemma..Hoppas vi ses snart.
Puss o slick o puss o morr..
Din Mr Gibbs

Karanga's De Leya Af Lex sa...

Käraste storasyster! Du gör mig så avundsjuk med dina fina bilder och berättelser. Och vad mer; värsta storbilden på dig i barnvagnen i senaste RR-Nytt! Du e ju med överallt!!!! Snyggt jobbat med utställningen också, du är vacker som en dag! Kramiz Leya