onsdag 7 januari 2009

My Dog 2009

Vilken helg! Vi har varit på utställning i Göteborg, My Dog.
Vi började resan med -19 grader skittidigt på morgonen och det kändes inte mycket varmare när vi kom ner till götet. Dessto varmare var det inne på utställningen. Konstigt att man blir så jäkla varm av att jogga ett par vänstervarv, måste nog lägga till en punkt på nyårslöftena ;)
Första utställningsdagen gick hur bra som helst. Först ut av alla killar, var Cirre! Snygg som få men lite för tunn för dommarinnans smak....men hallå, vem kan va tjock med myror i brallan ;)

Sen så vann syrran Kibi juniorklassen med CK, wow och sen va det dax för oss tre sister sisters, Dee Sibel, Aissa och jag Vimlur.
Jag fick till mattes stora glädje ett rött band men sen va det stop, vi åkte ut som sista par innan placering, men lika glada för det, rött är ju inte helt självklart för oss.
Hmmm eller va de för att jag lipade åt dommarinnan...?!

Dee Sibel och Aissa fick försvara familjehedern och det gjorde dom med bravur, Aissa 5e plats och Guldsessan vann med Ck, tjoho!
Dessutom så gick det otroligt bra för väldigt många vi känner de andra klasserna.

På den andra dagen händer så det helt oväntade!
Jag brukar ha varannan blå varannan röd, så jag var helt övertygad om att idag åker vi ut med huvet före. Jag lämnade till och med in intyget... Roligt nog så va ring-hallåan vår höftledsröntgare! Helt otippat men det känndes ändå lite som ett gott omen.

Cirre först ut och han blev 2a med hp & sen Kibi som även hon blev placerad i jkl, GRATTIS ni var så himla duktiga!

Sen så händer då det första efterlängtade, WESLEY vann öppenklassen och sen lyckades han och Liselott knipa det sista certet, GRATTIS! sjukt kul med ännu en svamp-pojkvänn ;)
Självklart började jag gråta som ett brev på posten, så det var med stora svårigheter som jag lyckades fota dom inne i ringen, allt va rätt blurrigt i linsen ;)
Väl inne i ringen med Vimla så känns det rätt bra, Vimla står rätt ok och halkade inte för mycket på mattan. Vi fick springa fram och tillbaka och så fick vi helgens ANDRA röda band....
Det var ju inte alls väntat så vi ställde oss sist och inväntade konkurrensen. Det var många väldigt fina hundar i ringen, bland annat snyggsyrrorna Aissa & Guldsessan.
Han ber alla att ta en extra 'fram å tillbaka' och då inser jag att nu är det helt kört! Dom andra klasserna fick springa runt, men inte vi inte....så när jag sprungit klart väntar jag bara på att få tack och hej då.
Så jag står inte helt fokuserad när jag plötsligt ser honom peka på mig?!?!?!? VAD menar han... Jag vet inte hur lång tid det tog innan jag fattade att vi faktiskt vunnit, men det känndes som en evighet. Folk kramade mig från alla håll och jag hörde en massa grattis, såg en och annan tår.
Kurts egna ord: Helt fantastisk i stående men rör sig med lite kort baksteg, därav bara ett hp.... ljuvmusik! Jag kunde inte vara gladare & kommer aldrig att glömma just den här segern!

Stort tack till alla grattis och alla kramar jag fick utanför och i ringen, det värmer mer än ni nog kan ana!
Vissa dagar är det kul att gråta flera gånger :)

Och syrrorna då, jo dom kom 2a och 4a snacka om gulddag för Karanga!!!

Tack Malin för alla bilder!!!
JA MENADE TACK RICKARD FÖR ALLA BILDER ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

DEn där kurt var faktiskt mycket smart och duktig för att vara dommare :) ;) Ska vi ses i helgen? Kramar Malin Markus o Carlos

Anonym sa...

Vårt varmaste grattis!!!!!! Kram Anna, Maja & Heddabus

Anonym sa...

Ni är så superbäst, längtar tills nästa gång vi får gråta en tår :D

Bilderna har Rickard fotat och jag har redigerat så jag kan tyvärr inte ta all cred - även om jag velat ;)