tisdag 14 juli 2009

Uppdatering benet :)

Precis när jag tog av bandaget och hon skulle börja belasta benet igen blev jag helt livrädd. Tassen var helt platt, tårna pekade åt alla håll och hon kunde inte stå på benet. Lägg till att det var renrakat och sårigt. Fy så jag grät!
Jag kände mej som världens elakaste matte som låtit henne genomlida allt helt förgäves :(

MEN ÄNTLIGEN tada tjoho hurra!!! kan jag skriva att det redan är mycket bättre :)
På bara 2veckor har tassen återfått både muskler och en del stadga. Hon kan gå promenader på upp till 20-25 minuter i långsamt tempo. Och hon verkar inte ha ont!!!
Fortfarande långt kvar, men faaaaan va skönt det känns att äntligen få skriva nåt possitivt :)
Vimla är helt fantastiskt glad just nu, hon får busryck och man ser riktigt hur det kliar i hela hennes kropp för att få busa loss ordentligt. Vi har börjat träna lite smått, och det går över styr direkt för hon blir galet glad. Jag skrattar högt åt henne flera gånger om dan :)
Det är svårt att skynda långsamt, men vi försöker ;)

9 kommentarer:

Annika och Minos sa...

Vi bara äääälskar dig & din matte Vimla!!!! Vi tror att hon tog rätt beslut & att du kommer att bli super!!

Kan inte säga med ord hur glad jag är att du skriver positiva saker äntligen!! Det gör mig varm & glad i hjärtat!!!

Vi hörs snart älsklingar!
Jordens största pussar & kramar från oss!!!

Karanga's De Leya Af Lex sa...

Skööönt att läsa om Vimlas ben tycker jag! Förstår att du blev rädd, men det kommer å ordna sig vettu, inga problem!! Hon har världens duktigaste rehab-matte, så det blir kalas! Och hon är ju såååå glad;) Ps: RR-nytt tar låååång tid på sig att hitta till norr.....:(
Kram Anna-Britta

Malin Markus o Carlos sa...

Men va härligt att det går åt rätt håll för er! Vi tänker massor på er och håller tummarna för att det fortsätter på samma väg :) Ni är bäst! Massor av kramar

Anna sa...

ÅHHH så härligt att läsa lite "tass-nytt". Så skönt för er. Kram kram Anna, Maja & Hedda

Gucci sa...

Fett Stort Grattis till att tassen blir bättre! High Tass på dig Vimla!!! Sååå jäkla skönt att läsa att det nu går åt rätt håll efter det du har fått vara med om!

Måste ju säga också att det är Väldans härliga bilder på dig på grönbete!!! jag kan se på t.ex bild nr 12 att du har sånna där schystans starka öronmuskler precis som jag!!! Jag kan få mina öron att stå i princip hur som helst! En favorit- busgucci-öronpose är ju rätt ut "A la Pippi Långstrump" !!! Klarar du det??? (hihihi)

Snälla du, håll tummarna för mig nu i helgen för nu är det dags för min FÖRSTA officiella!!! I Köping!!! Hjälp vad läskigt!!!

Nosisar
Guccan

ciarán sa...

ååå sötaste finaste syster. vad kul att det går så mycket bättre. å framför allt att du är glad. vem skulle inte va de me lite damp i blodet? ;)

matte å mormor blev nästan gråtfärdigt glada igår när de tittade på skröppliga tant chicka som ser ut som den 90 åringen hon är. kotig och skruttig men så hittade hon ett plommon ute och började slänga det omkring sig, hoppade som en räv på det och slängde det igen :D vilken lycka! glada vovvar är bäst.

*puss*

josefine virre & pixie sa...

hejja er!!
skynda långsamt & njut av sommaren

kram från oss

Brorsan Enzo sa...

åh vad roligt att läsa det här!
Vi hejjar på er jättemycket här från vår semester.
¨
Heeejja heeejja :)

Massor av nosbuffar från Bosco o Enzo m flock

Sofia och Akello sa...

Å vad skönt med goda nyheter från er, vi hejjar på er varje dag!! Å självklart är vi övertygade att vi kommer at få se Vimla starkare, snyggare och gladare än någonsin inom en snar framtid. KRAAAAM!