söndag 20 februari 2011

Lydnadstävling :)

Nerbäddad efter en lång dag i kylan :)
Väckarklockan stod på 04.30 och Vimla försökte gömma nosen i täcket, men upp och hoppa.
När vi väl satt i bilen och var på väg insåg jag att termometern stod på -23grader!!!
Då kändes det inte helt smart att va på väg till en lydnadstävling i Hallstahammar...


Men är man uppe och på väg så är man. Dessutom så skulle vi ju plocka upp Renata och Sydney på vägen.

Vi fick världens gulligaste domare! Jag frågade om det var helt jätteförbjudet att ha täcke på hundarna och då såg han bistert på mig och sa 'ja halsdukar och sånt annat tjafs får man ju egentligen inte ha...men det är ju jävligt kallt idag' Så sagt och gjort, dom som ville fick faktiskt ha täcke på, gulligaste bästaste domaren :)

Jag valde dock att inte ha termo-flufftäcket då det är rätt otympligt, utan hennes tunnare Obtracktäcke. Jag vet inte hur mycket det hjälpte egentligen men Vimla låg som en liten ängel hela platsliggningen (kanske fastfrusen) och när jag kom tillbaka såg jag att öronen skakade för att hon va så frussen, hjärtat! Men upp som en sol och glad som en lärka va hon :)

Sen va det bara ut och värma upp eftersom vi skulle in igen som nr2. Dagens nästa bedrift var ingången. Vimla hade full fokus och var taggad som attan i perfekt fotgående hela vägen in. Tandvisningen gick super, hon brukar hoppa upp för att hälsa, men nu satt hon och tittade på mig.
Momenten gick så där. Fick många dk'n som drog ner poängen rejält, men det hon gjorde, gjorde hon med full insats och bra fart.
Men bäst av allt var mellan momenten. Hon lekte, busade och skulle hopp-döda sågspånshögarna :) När hon är så glad som idag så spelar inget annat nån roll! Ren och sann glädje :)

2 kommentarer:

Karanga's Din Dimra Af Lex sa...

Strongt att gå upp mitt natten när det är såååååå kallt. Ni är häftiga, och går verkligen in för att försvara positionerna på Guldhundslistan. Heja på duktigaste ni.

Hundarna & livet sa...

En blomma till domaren!! Bra jobbat Vimla. Attityd på plan är värd allt!!