onsdag 9 februari 2011

Lydnad och åter lydnad

Idag har vi haft ett så galet bra lydnadspass!!!
Är stolt så jag nästan spricker över min lilla Vimla.

Skulle köra lite platsliggning med störning i slutet av ridhuspasset. Så jag lägger Vimla i närheten av Renata och lilla Mania 10 månader som håller på och leker.
Helt plötsligt hör jag ett litet 'oooooj' och ser i ögonvrån hur nåt, så där i slow motion, kommer flygandes, i en båge genom luften och landar knappt en meter framför Vimlas nos! Manias kampleksak...
Två sekunder senare kommer det lilla yrvädret farandes mot sin trasa.

V I M L A L I G G E R S T I L L :O

Helt galet! Hon sket i den roliga trasan, hon sket i att Mania kom farandes, hon sket i att dra eller ställa sig. Trots att hon fick stopsladdspån över sig ;) Och Mania sket kungligt i Vimla :)
Duktigaste hundarna! Som Renata sa, 'klarar hon det där då klarar hon allt', jag hoppas innerligt att hon har rätt ;)
Men det känns onekligen som att vinterns all störningsträning börjar ge resultat, just idag i alla fall :)

Resten gick också väldans bra och Vimla va ett litet lyckopiller trots att det var några minusgrader utan för ridhuset.
Nu får det gärna bli lite varmare så att man törs börja tävla igen :D

Nu dax och lägga sig med nya lydnadsbibeln :)

2 kommentarer:

Malin Markus o Carlos sa...

Ni är galet duktiga :)

Karanga's Din Dimra Af Lex sa...

På tal om guldhundslistan 2011. Lydnadslistan ser bra ut , go for it Vimla, hela säsongen !!!! Syster A