tisdag 29 maj 2007

Dag 2

Idag har vi haft närmiljöträning, vi har vant oss vid skogen som ligger bakom huset. Jag satt på en sten och vimla satt mest brevid (hon ville gärna va i knät) men efter en stund så började hon utforska den närmsta metern runt mig och till sist så kunde vi gå genom hela 'skogen' utan en massa pip...men bajsa...nix pix.

Sen träffade vi grannen och hennes 2 borsoi hannar, OJOJOJ va rädd hon blev, hon skrek och sprang bort flera meter när den ena kom emot henne. De är de första hundarna hon träffar som inte är av rasen RR och dessa 2 herrar va ju inte direkt små ;)
Men cool som hon är så sökte hon upp mig direkt när jag ropade på henne, och eftersom jag klappade hundarna så tyckte Vimla att hon kunde nosa på dom hon med. De tog inte lång stund förrän hon ville leka. Jag är så imponerad av henne, modiga lilla hjärtat!

Inga kommentarer: