onsdag 16 maj 2007

Förberedelserna närmar sig slutet

Nu har förberedelserna börjat på allvar! Idag ställde jag i ordning buren med filtar & leksaker, hur kul som helst. Tur att jag skickat tyg-Heffa till Vimla annars hade den fått leka valp i buren & då hade jag nog blivit idiotförklarad på riktigt...hehe ;)

Sen ställde jag fram hennes första matskålar, men de blev nog lite för mycket fööör tidigt. Då blev det om möjligt ännu mer påtagligt att hon inte är här än, så dom åker nog in i skåpet igen.

Det känns helt overkligt att det snart är dax. Hund har jag ju velat ha jätte länge, men jag började på allvar leta kennel i början av januari. Sedan dess har jag nog läst runt 15st valp & hundböcker, oräkneliga hundtidningar, kollat in en miljard foton & hemsidor, MH-tester & SKK-data så man blivit helt snurrig. Sedan suttit och stirrat på webkameran i timmar och bara smilat i nästan 2månader sen dom små hjärtegrynen föddes.
Att hon snart är här lilla Vimla, det ter sig rätt overkligt nu kan jag säga. Jag kommer inte bli förvånad om jag får värsta antiklimaxet när hon väl är här hemma :)

Just nu känns risken överhängande att jag kommer att älska ihjäl henne & skapa hårlöshet av alla pussar :) men man kan väl ställa ut i nakenhundsklassen :D
Finaste lilla älsklingen

Inga kommentarer: