torsdag 26 juli 2007

Benbrottet del 2

Nu är hon äntligen hemma min lilla lillstrumpa!
Hon mår efter omständigheterna bra. Hon är lite trött för tydligen va de ingen höjdare att sova borta hon var rätt stressad och olycklig så en sköterska ringde i morse och undrade om vi kunde komma och hämta henne tidigare.
Benbrottet är opererat och hon har fått 2st spikar i hasen pluss lite ståltråd och stygn.
Det va tack och lov ett bra benbrott, inte en massa splitter och va de nu mera kan vara. Dom va dock tvungna att göra nåt med hälsenan för att kunna spika ihop hasen, men senan är åter på plats. Tack och lov så blir det bara smärtstillande och antiinflammatoriskt i en vecka så vi slipper anitbiotikan, skönt!
Hon har fått ett jätte bandage som ska läggas om var 3e dag i 4 veckor...haha jag gissar snarare på att vi får göra det 3ggr om dagen när hon väl kvicknar till och blir valprastlösig ;)

Så nu väntar 8v i stillhet. Hon får stödja på benet och det va till och med bra om hon gjorde det, för det främjade tydligen läkeprosessen. Men självklart inget hopp och spring eller lek på 2 månader... så alla ni snälla som läser detta. Jag tar TACKSAMT emot tipps på mentalträningsövningar och sittastillalekar :)

Läkaren vi träffade idag var tyvärr inte samma som opererade så på frågan om hon blir helt återställd kan vi först få svar på om 4v då vi ska tillbaka och röntga benet igen. MEN det var ett 'bra' benbrott så vi har inga andra förhoppningar än att de blir till 100% bra!!!

Om 10dagar ska vi tillbaka för rehabiliteringsträning. Det börjar tydligen med massage då för att hålla igång musklerna, sen blir det förhoppningsvis simträning.
Jag måste säga att jag är enormt glad att jag tog en försäkring som täcker både rehabilitering och medicin!!!
Till alla er som inte vet om ni har det i er försäkring, kolla upp det och komplettera om inte annat! För Vimlas benbrott var verkligen en olycka som inte ens föranleddes av våldsam lek utan bara en helt vanlig springtur på ängen. Maximal otur!

Tack älskade hanna för att du var min stora lilla syster de här dagarna! Och Albin likaså! han har bistått med enormt mycket pussar och ni skulle ha sett honom på parkeringen utanför sjukhuset när vi skulle hämta Vimla, han gnällde och skulle in på sjukhuset...och det är killen som inte gnäller över nåt i första taget, men han verkade veta att hon va där inne. Nu är hans lilla tjej hemma igen och vi är så glad för det!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kära, lilla, fina Vimla!
Skönt att du är hemma och att allt hittills har gått bra. Vi tänker på dig och din matte och lovar att försöka komma på lekar som passar ett brutet ben.
Timja hälsar med slabbiga pussar och ett "love bite" i örat :)
Krya på dig vännen!

Tusen kramar från Lina & Gustav

Anonym sa...

Vilken otur! Hoppas Vimla snabbt blir bra! Tack o lov för försäkringar, eller hur?! Vila Er i form nu. Klappa, smek o massera o sjung för henne Du! Så ska Du se att hon blir återstlld i ett nafs.
Kram från trollpackorna i Åkersberga
(ta gärna kontakt med "min" o "markus" fysioterapeut i Svensboda OM det inte blir bra, även om det verkar gå bra för den delen, hon är duktig hon)

Anonym sa...

men storsyrran, fy vad tråkigt att du har skadat dig :(

hoppas ditt ben läker snart så du får busa igen, jag skulle nog inte klara att vara still i 8 veckor.
med mig är allt fint annars, ja förutom att de mina tror att jag är helt rutten inuti så illa som mina fisar luktar, själv tycker jag det är rätt mysigt ^^

*massa krya på dig pussar*

/Ciarán å min familj också