fredag 30 november 2007

Picknick...

Min kära lilla hund, Miss Heffa, är det sötaste som finns...

MEN!
Hon äter ALLT!!!!!! Nu när det blev höst så går hon med nosen under alla löv som en liten dammsugare och bara drar i sig allt som kommer i hennes väg.
Jag funderar rätt ofta på vad som finns där under. Men har kommit fram till att det nog mest är maskar, sniglar och en och annan bajs så klart.
Jag försöker febrilt med nej-träningen med högst varierande resultat...

Men så en dag så fick hon den där maniska blicken och dök ner under löven och inte ens ett väldigt argt nej fick henne där ifrån. När jag hoppade på henne så bara hukade hon och försökte dra in huvudet under magen.
FAAAAAAN tänkte jag, för det beteendet brukar bara innebära bajs av den godare sorten.
Men döm om min förvånging när jag stoppar in hela handen i munnen och fiskar ut en stor RÄKA med skal och allt kvar!!!!! Vem sjutton äter picknick så här års? Eller ännu värre, tänk om den legat kvar sen i somras....törs inte tänka på hur sjuk man kan bli av en sån...

Hur kan dessa söta små varelser vi har va så in i bomben äckliga?

1 kommentar:

Karanga's Din Dimra Af Lex sa...

Hej Stackars Vimla,
Va' himla synd om dig som knappast får någon mat, men jag diggar dig skarpt som hunnit nå 36-kilos gränsen - Du är min Idol !
Själv fick jag ett märgben i förrgår, men blev jättedålig i magen av det. Fick rusa ut i trädgården hela tiden för att få ut eländet. När ingen ville släppa ut mig på natten, fortsatte jag bara att sätta mig på trägolvet - funkar fintfint!! Luktade riktigt spännande - prova, vet jag.
Denna bantar-kuren har nog fått mig att gå ned minst 2 kg, så nu satsar jag allt på kategorin "Snyggaste midja - size zero" på Åby till helgen//Aissa