lördag 20 september 2008

Tävlingslydnad!

- Matte: Äntligen äntligen har vi hittat en förberedande tävlingslydnadskurs! Första träningstillfället var i torsdags. Det va mörkt, halvfuktigt och mycket mygg ute, men hallå, va gör det när man längtat efter nåt.

- Vimla comment: I go where the meatball goes

- Matte: Och vilken grupp sen! Schäfer, Bordercollie, Kelpie, Malle, Spaniel, hundar som verkar vara födda vid sin mattes vänsterben ;) och en Irländsk Terrier som redan tävlar i klass 3! Shit vilken förebild :) Alla verkar vara riktigt tävlingsinriktade och vår instruktör, Helen-samma som vi hade på valpkursen, är super!

- Vimla comment: I go where the meatball goes

- Matte: Här gäller att ligga i stenhårt från början om vi ska ha nån chans att hänga med.

- Vimla comment: Just bring the meatballs!

2 kommentarer:

Anonym sa...

vimlis, finns det något du inte tränar? jag får ju värsta angsten här borta, jag har svårt nog å träna in mina ninjasteg, men det ska jag säga det, det är inte lätt det.
lycka till me lydnaden, men gör du det för köttbullar? hoppas de iaf är hemma gjorda :)

*nosnos*

Karanga's Din Dimra Af Lex sa...

Undrar om det är smittsamt det där med att träna olika saker. Kom som vanligt till Ringträningen igår, trodde jag, men det visar sig att vi bytt inriktning på träningen . Nu heter det L_Y_D_N_A_D !!! Va, vad är det ? Både matte och jag har nog missat något i informationen, men de andra som var där var jätteduktiga , så vi fick en demonstration på hur det skall gå till när man kan, och det kan vi INTE -ännu!
Det var Hidaya, Kibibi och Ciarán som visade sig duktiga och lydiga.
Well, well vad skall detta sluta med ??
Fundersamma syrran Aissa