söndag 19 september 2010

Tävlingshelg

Äntligen!!!
Efter ett långt uppehåll så har vi äntligen kommit ut och tävlat lydnad igen.
Eftersom hela våren gick bort i löp och sen kastrering med lång återhämtning så bestod större delen av sommaren av fysträning, mer än vanligt.
Vimla har kommit tillbaka bra och hon känns rätt stabil i kroppen och hon börjar äntligen va jämnt musklad med bra tonus även i högerbenet :)

När jag så fick kicken att börja träna lydnad igen så beslutade jag mig för att träna om en massa saker. Vimla har alltid haft lätt för att lära sig, men jag har slarvat med belöningarna och haft alldeles för lite uthållighet i momenten. Så nu är det mer fokus på motivation och belöningsteknik. Mer uthållighet och mer precition.
Jag gick en väldigt inspirerande kurs i belöningsteknik i våras tillsammans med Tina och under sommaren har jag tränat mycket med Renata som har varit på mig som en igel.
Och jag kan äntligen säga att vi nog har kommit till ett genombrott i träningen. Motivationen börjar bli högre och uthålligheten kommer så sakteliga. Lååångt kvar, men det känns jäkligt bra!
Renta, vad skulle jag göra utan dig?! Tack :)
Nu är det bara upp till mig att få tävlingsvana och hålla nerverna i styr ;)




Tack Stefan Borg för alla fina bilder!

4 kommentarer:

Annika & Minosen sa...

Satan va snygga & duktiga ni är!!!
Go Jenny & Vimlis go!!!

Er eviga beundrare!

Puss rakt i fejjan!

Hundarna & livet sa...

Det ser väldigt trevligt ut, kämpa på, innan ni vet ordet av är ni uppe i de högre klasserna.

Lycka till

Carlos... sa...

Vimmelkanten jag förstår att du inte vill lägga dig i det där långa blöta gräset.. USCH...
Det skulle se ut som jag gick på glas om det var jag som gick där.. Höga tasslyft och små sparkar med bakbenen..

Men ni rockar som vanligt i allt ni tar er för...

malin sa...

ni ser sjukt fina ut :)