tisdag 17 juli 2007

Livet på landet

Jag har varit på landet med matte, Albin & Hanna. Oj va mycket som hände där.
Jag tappade min ena hörntand, den hela. Tror nog att jag svalde den. Den andra, den avslagna har jag det bara fint med. Den gör inte ont och den är inte lös än.

Första dagen kom det stora monster till tomten. Dom lät helt fruktansvärt och matte & Hanna jagade efter dom asa-länge innan dom behagade att dö. Men OJ va stolt jag blev då, min matte e en monster dödare ;D Gräsklippare heter monstertypen, akta er för dom!!!!

Sen skulle det badas igen. Albin har fått en flytväst för han är så dålig på att simma och är på vippen att drunkna stup i kvarten. Men HALLÅ! Håll dig på stranden då som jag, de är mycket säkrare. Jag badar bara lite i smyg, med min badanka :D
Sen har jag hjälpt till med att plocka hallon, mums va gott. Jag fattade till och med att man kan äta själv direkt från buskarna. Inte som med blåbären som jag gärna vill bli matad med. Men de är ju mest för att slippa allt spindelnät ;)Sen har vi lekt å lekt å lekt, så nu är jag heeeelt slut! Har kommit hem till min älskade säng och nu tänker jag inte kliva ur den på evigheter!(ps dom hade bajs även på landet....hihi)

1 kommentar:

Anonym sa...

Landet är härligt! Det där med bada har vi också provat men mest var det en massa plaskande med tassarna (kan man gräva vatten??) och två ofrivilliga dopp.
Även Timja har hittat till bären. Smultron och krusbär! Som hon äter direkt från buskarna :)

kram Lina

PS Appropå bajs: prova gå genom en hästhage medan du försöker ha din hunds fulla uppmärksamhet. Inte lätt...DS