söndag 14 mars 2010

Sydney har flyttat in hos oss!

Vi har den stora äran att få ha Sydney boende hos oss ett par veckor. Hennes matte är och solar sig i form på playa del thai nånting ;)

Sydney är för er som inte vet en Australian Catledog och är lika gammal som Vimla.
Om några veckor ska hon va med på SM i Freestyle och man kan säga att hennes vistelse hos oss blir boot camp ala grande! Hennes matte Renata är en av mina tränings-gurus och är skitduktig på både freestyle, lydnad och agility och jag har nyligen blivit deras personliga PT. Dom blir mina första adepter som friskvårdskonsulent (tjoho så spännande) Så jag har satt i hop ett tufft fysträningsprogram till dem...hmm å det måste ja följa själv nu när hon bor här.., ;)
Så idag blev det premiärtur på cykeln för i år. Det går nästan att cykla, men det ligger is överallt så det är störtkruka på som gäller!

Vimla och Sydney kommer väldigt bra överens. Dom är på många sätt väldigt lika och Sydney är redan i full färd med att lära ut alla sina trix... det första va hur man får av locket på fodertunnan med lås.... När jag kom hem i går kväll hade dom satt i sig mat för över en vecka. Gissa om jag blev arg! Så jag hade 2 rätt så tjocka hundar i sängen i natt, så det blev inte mycket sova, var rätt orolig att dom skulle svälla upp och sprängas :(

Så den där boot campen blev nu om möjligt ännu värre...haha!

5 kommentarer:

Carlos sa...

oj oj vi har glömt att gratta till din mattes nya titel att sätta framför "kennel" namnet. Stort grattis... Så roligt att du hittat en målvakt för dina hyss syrran ;-P

/da uppsala gang

Vimla sa...

Ja vet :) å hon hajjar ingenting den där långa på 2... hehe äntligen kan ja få fritt spelrum här hemma :)

josefine sa...

hahha bra jobbat, men jenny cyklade du inte med dem hela natten?
gott att se att viml ahar någon i soffan som är mer ok än en annan hahhahaha

hoppas vi ses snart igen
kram

Gucci sa...

Åååh fett avis på dig Vimla som har fått hem en sån lattjo polare till dig! Hon låter som en brud i min smak, jag är också expert på att leta upp mat och godis! :D

Renata sa...

hej tjejer!!! Skont att det funkar sa bra mellan dem!! Saknar min Sydney! hoppas hon inte hittat pa mer hyss...
messa mig din adress pa facebook, sa att jag kan skicka vykort!
puss pa er!