tisdag 17 juni 2008

Matte in chock!

Solig fin morgon. Jag och matte ska ut på morgonprommisen. Jag trippar ut på trappan står och myser lite i solen först och sen precis när jag viker vänster så får jag syn på den svarta långhåriga (dock kortbenta) pantern som bor några dörrar bort, den kommer smygandes rakt mot mig. Jag är ett par meter före matte som för ovanlighetens skull INTE har mig i koppel.... vad händer tror ni...?!?!?!?!
EXAKT rätt gissat ;P jag struntar torrt i pantern och viker höger ner mot min favorit kissfläck.
Matte har något högre puls men är så totalt överraskad att hon inte kopplar mig, hon tänker faktiskt...att kanske, bara kanske har jag blivit vuxen och väluppfostrad....eh

Jag trippar före ner mot skogsrundan och precis där vi brukar vika upp i skogen så sitter inte 1 inte 2 utan 3st harar!!!!
Jag tittar på dom, tittar på matte, tittar på dom igen och börjar nu studsa rakt upp i luften. Tittar på matte som ser jäkligt skeptisk ut. Stannar upp, studsar lite igen. Matte inser att det är lönlöst att ens försöka ta mig så hon börjar gå rakt fram... hon försöker låtsas om som om hon inte ens ser hararna baaah.
När matte har passerat mig (jag står fortfarande och kan inte riktigt bestämma vad jag ska ta mig till) så inser jag att jag inte fått frukost. Hmmm konsekvensanalys (jag är på den intelligensnivån ser ni) så skuttar jag runt och rusar efter min matte :)

Detta kanske händer igen i morgon, eller alldrig nånsin igen. Har inte bestämt mig än för om jag vill bli vuxen faktiskt.
Om jag fått frukost....NÄE jag ska tydligen iväg och simma först...snacka om att göra sig till i onödan.

Mins ni när ja va så här liten och jag övade min jaktteknik på Jeans-Heffa!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Wow vilken söt bild! Snart ses vi väl igen?(WDS) Vissa dagar är det kul att vara sådär superduktig bara för att se hur chokade tvåbentingarna blir eller hur:)

Anonym sa...

Harstek till frukost är mitt tips, nyfångad, knaperstekt mums !! jmf torrfoder som man får alla andra 360-någonting dagarna om året
Aissa