lördag 6 december 2008

Stora Stockholm - Utställning

Vilken dag! Jag hade äran att få visa 4a fantastiska hundar. Syskonen Vimla & Enzo, samt champinjonen Lexi....OCH självaste Wärlds Winnaren, 08 Pappi Lex ;)
Först ut var Enzo som idag tävlade i sitt livs andra utställning & han va jätte duktig!!!

Enzo: vad är detta jämfört med att åka tunnelbana eller gå på hunddagis...klarar väl jag strålande :) se vilken pingla jag är ;)
Domaren fick även nöjet att klämma igenom min läckra lekamen ordentligt!


Ojdå, vem tryckte upp sin läckra röv framför linsen....jojo Carlos den lilla frästaren ;P

Sen va det dags för Pappi!!!
Om jag blev lite nervös...jojo det är ju inte varje dag man får visa upp en världskändis. Och om han dessutom är en liten mattegris av rang, ja då hjälper inte mycket. MEN döm om allas förvåning när han faktiskt sprang med mig i ringen och dessutom ville äta godiset....tills domaren sa att nix pix du får inte ge honom mera godis.......ja ja det va en erfarenhet rikare!
Jag kan omöjligt ersätta Tina men jag är ändå mer än nöjd över vår debut i ringen tillsammans :)

Sen va det älskade Vimmelkantens tur. Gissa om jag blev lycklig över dagens 1a!!!!! Hon är i bättre form än någonsin, hon har aldrig stått bättre på båda bakbenen och hon gjorde verkligen sitt yttersta. Konkurrensen var hård och hälften fick lämna ringen med blåa band, så gissa om jag blev smått chockad över en etta och sen en reservplats i konkurrensen!!!
Sist men inte minst, Lexi!
Detta lilla lyckopiller. Reserv i hård konkurrens i champion klass, med jättefin kritik! Vad ska man säga, hon är så himla duktig och vet vad man ska göra i en ring. Hon älskar både köttbullarna och mig och för att vara vår andra gemensamma utställning så gick det superbra!
Tack Linda för suverän markservice och tack Lisa och Tina för att ni fotade! Och tack för att jag fick visa dessa underbara hundar, dom bästa i världen faktiskt!!! :)

Jo å så va de ju en sak till......den här är tillägnad Annika och Tina....fyfaaan säger ja bara!
Vimla: kolla va jag lärt min matte, hon börjar bli väldresserad! Gahahahaaahahaha

6 kommentarer:

Anonym sa...

Yyyyahhha!!!
Snyyyygga Jenny! I löve this pic!!!
"Jenny, hoppa! Sååå jaaa, duktig tjej, benen ut oxå!!" Det får du en fet godis för!! ;)

Karanga's Din Dimra Af Lex sa...

Heja Vimlamatte!!!!
Du är ju superhandlern av högsta rang. Grattis till alla fina hundar som du visade jättefint, enligt bildbevis.

Grattis Vimla oxå som lyckats få din matte så duktig i ringen

Nosgnugg Aissa

Anonym sa...

Heja Vimla! Å heja Jenny - vilken top-handler du är!! Fyra vovvar och WW-Lex inkluderat. Inte illa!
Jag och Akello firar jul uppe i Sthlm från 19e december och ca en vecka framåt. En prommis eller till och med lite RR-race vore skoj om det gick att få till...? Var firar ni jul? Kram!

Anonym sa...

Grattis till helgens finfina framgångar o särskilt till Vimlas placering. -Jättebra jobbat båda två. Ni är såå duktiga.
Hipp hipp hurra, säger vi ba :-)
(får träna mer tills det blir dags för julrimmen ;-)
Kram o puss på nosen från oss.

Anonym sa...

Haha....förmodligen en av årets bästa bilder!!!

Anonym sa...

vilken super-handler du har till matte vimlis, nog bäst i världen =). hur hinner du träna upp henne å visa så mycke vovvar egentligen.

mmmm fick inte sova i husses säng :(. men däremot tog han sitt täcke å kudde å la sig nere hos mig, supermysigt :-D

grattis till ettan, gryyyymt me en sån sträng domare =)