fredag 17 april 2009

Lillfingret lever ;)

Tack för alla sympatier om mitt lillfinger ;)
Det lever!!!

Så här gick de till: Vimla gör dödsryckning mot anka... i samma koppelhand sitter den ytterst väluppfostrade Minos, och han tänker inte joina Vimla i hennes jaktförsök.
Så mitt emellan 50kg stillasittande Minos & 40kg attack- Vimla sitter min hand....lillfingret fastnar!!!

Av? nja, tror inte det, men svullet och gör grymt ont, men jag överlever ;)
Ankan överlevde åxå, utan en skråma!
Den enda som var nära... var.....Vimla ;)

5 kommentarer:

sofia sa...

AjajAj din stackare!
Ramses skickar sina sympatier till Vimla ;)

Carlos sa...

Äsch vad din Matte klagar! Behöver dom ens lillfingret till något? Till att massera oss kanske isåntfall... men inte annars jue ;)
-Nej Då är andfilé viktigare :);)!!!

Renata sa...

Vilken tur att lillfingret lever!!!Annars hade det blivit svettigt för Vimlis... ;)
Vi höres!
Kramiz från galna cattledogs!

Bosco o Enzo sa...

tvåbeningar är ju för kleniga eller hur! Matte tyckte genast jättesynd om din mattes lillfinger men vi säger som du, hon får ju skylla sig själv om hon inte fattar att hon ska släppa kopplet när du drar i det! ;)
Nospuffar från Bosco o Enzo

Lina sa...

Liknande hände mig för 11 månader sen men då var det pekfingret det gällde - och "bara" Timja, men det räckte.
Om inte svullnaden lägger sig inom en vecka råder jag dig verkligen att gå till läkare. Jag gjorde det och fick remiss till röntgen. Nu råkade de slarva bort mig men kontentan av det hela var att fingret faktiskt hade fått en fraktur. Efter det fick jag komma till handkirurg som gav mig böjövningar för fingret (kirurgi var inte indicerat). Grejen är den att mitt finger fortfarande är svullet på ena leden, nästan ett år senare, och jag kan inte böja det enda in. Detta beror på att jag har en ärrbildning inuti ledkapseln och det enda man kan göra är att böja, böja, böja för att motverka detta. Vissa har problem åt andra hållet (en ridkompis jag har) och har svårt att räta ut det i stället(trots att hon faktiskt har opererat sitt finger, lillfingret f.ö.). Det som gäller generellt tror jag är att man ska hålla fingret igång och inte låta det vara still. Det samlas ju även en massa vätska kring svullnaden och vad jag har förstått försvinner den snabbare om man rör fingret, då "pumpas" den bort.
Lång historia men se till att ta hand om fingret och sök läkarhjälp om ditt lillfinger inte ganska snart återgår till sitt vanliga jag =)

många kramar till dig o Vimlafin!

/Lina