onsdag 15 april 2009

Ring Ring.....

....dolt nummer, hmmm ska jag svara?

- Hej det var från POLISEN i GÖTEBORG här.
Jag: Eeehhh hej hej
Herr Polis: Jo var befinner du dig?
Jag: Ja, hemma i Sundbyberg
Herr Polis: Har du en Rodesian Ridgeback?
Jag: Ja de stämmer (tänker, va faaan har vi nu gjort ;)
Herr Polis: Vet du vart den befinner sig nu?
Jag: Jo men hon ligger här brevid mig...
Herr Polis: Näe vi har hittat henne nere på Sahlgrenska.
Jag: Alltså, jag är rätt säker på att hon är här faktiskt (börjar tänka att de e ju inte 1a april idag, eller)

Tittar en extra gång på Vimla och funderar på om Tina fick med sig fel hund ner till Göteborg, haha.

Jag: Men sa du Sahlgrenska? (stort sjukhus i götet)
Herr Polis: Ja
Jag: Men Guldsesssan bor ju där brevid på Guldheden...eh ja menar Dee Sibel bor där, alltså neeh Petra bor där, och hon har en syrra till min hund och ni har säkert läst fel på siffrorna....

Jag hjälper farbror polisen med rätt nummer till Petra och så lägger vi på luren. Hmmm jag skickar ett sms till Petra, hon kommer ju bli rätt förvånad....hehe

Slutet guld allting Guldsessur - dagen till ära....kriminellt snygg!
Dee Sibel & Vimla, Sisters in crime ;)

1 kommentar:

cirre sa...

hehe asfestligt, jag hade lätt varit å lekt med poliserna :D

sessan rules - igen