torsdag 30 augusti 2007

Sjuklingen

Nu har Vimla äntligen blivit av med bandaget! Men tyvärr hade hon liggsår så hon fick ha tratt i några dagar, men nu är det nästan läkt och hon låter det vara för det mesta.

Men vad händer då?!?!?!?!?!?!?!
Jo det börjar rinna en massa slem ur munnen...å inte så där lite som Albin brukar göra ;) utan rena rama floderna. Det va då tratten åkte av, blev rädd att hon skulle drunkna ;) för det är genomskinligt, jätte segt och hur mycket som helst. Vi avvaktade ett dygn på inrådan av veterinären som trodde det kunde vara pga av giftiga paddor....men tror ni det gav med sig???
Rätt gissat, nope. Så nu har vi varit hos veterinären igen, men på ett nytt ställe lite mer i närheten.
När vi kommer in så sitter där redan en pitbull (en svensk ;) och en liten terrier av obestämd sort, och dom skällde så fruktansvärt på varandra att Vimla blir helt störd och hoppade upp i mitt knä!!!! Usch hur kan man skälla så där illa undrade hon :) Hon la sig till rätta i mitt knä med huvudet på axeln och struntade torrt i dom andra. Pitbull ägaren undrade om hon va gammal eftersom hon va så cool....hrmpf! Kunglig sa Vimla!

Vad led hon av då...jo tonsilit, eller framfallen tonsill. Typ som våra tonsiller när vi får ont i halsen. Veterinären tyckte nog ändå att de va lite konstigt om det skulle kunna orsaka slemmet, men hon hade inga träflisor i munnen och paddor har vi inte sett röken av. Så efter alla dessa magåkommor och benbrott så skulle det till en liten tonsill för att vi inte längre skulle kunna undvika penicillinet !
Men jag är söt i alla fall ;D

1 kommentar:

Anonym sa...

Men.. det är ju helt sanslöst vilken otur hon har, min lilla stumpa. Det positiva är att det bara kan bli bättre. Nu har ju lillgumman snart haft allt, så i framtiden kommer hon att slippa råka ut för en massa konstigheter
Puss puss från mig (jag ääälskar slem) ;-)