tisdag 14 augusti 2007

Utställningspremiären

Nu har vi äntligen gjort det, stått i ringen. Om vi var nervösa?!?!?! Inte Vimla inte, hon tyckte att det var toppen men jag däremot var så nervös att jag stod och tryckte in köttbullarna i Vimlas mun.
Men hon var så otroligt duktig att jag blir rörd. Domaren fick kolla i munnen och känna igenom hennes kropp utan att hon rörde en min och hon stod rätt still samtidigt som hon försökte äta upp mina fingrar. Inte så konstigt kanske för det var köttbullar med blodspårsinlägg...haha ni skulle ha sett hur jag såg ut efteråt!!!

Jag är jätte glad att vi fick vara med trots att Vimla har brutit benet, det var en jätte bra erfarenhet och suverän miljöträning för Vimla.
Hon kom 3a av 3st i klassen ;) så lilla fröken gul fick sin första gula rosett ;D
Vann det gjorde Fröken Dee Sibell och hon blev sen dessutom BIR och 2a kom Dee Sign. Da Capo-Denzo vann sin klass och blev BIM.
Sen så vann vi syskonklassen :D:D:D Domaren sa att dom var som små pärlor på ett band...kan man få finare kritik!!!Senare underdagen fick jag ta mitt debutvarv i ringen med Nova!!! Super tack Pia & Martin, jag fattar inte att ni tordes släppa in mig i ringen med guldklimpen. Jag var sjukt nervös och trodde på allvar att vi skulle göra bort oss totalt! Men det gick över förväntan, men det var bara tack vare att Nova är en sån van stjärna i ringen, hon gjorde mitt jobb mycket lättare! Så nu ska jag träna gärnet med Vimla så hon blir lika säker som sin mor :) Nova blev 5e bästa tik och jag kan säga att domaren fick något milt över ögonen när hon tittade på Nova, vackraste mamman!!!

Inga kommentarer: