lördag 15 september 2007

Valpkurs!

Äntligen har vi börjat på valpkurs. Som vi har längtat, eller jag i alla fall, Vimla har ju varit lyckligt ovetande. Men nu är hon olyckligt vetande!

Det hela började med att hon fick sitta i bilen en stund medans vi människor hade genomgång. Det är förvisso inga problem, hon älskar ju bilen. MEN hon hade nog räknat med att något kul skulle hända när hon väl fick komma ut....men icke ;)
Inte nog med att det var rätt mörkt, 20.00 och lite mörkrädd ;) det var en salig blandning av konstiga saker på fyra ben. Små lurviga bjäbbiga valpar, långhåriga stora gängliga valpar och dom var överallt! Vimla som hittills mest umgåtts med vuxna rottisar och rr's tyckte att dom här så kallade hundarna va rätt läskiga. Vi skulle gå i genmensam tropp ner på planen för att lugna ner hundarna....jo alla utom Vimla, som for omkring som en hellikopter. Hon tittade på mej med panik i blicken och sa 'dom är överallt ta bort mig'...haha men elak som jag är så fortsatte vi :D

Väl nere på planen så lugnade hon faktiskt ner sig. Köttbullarna kom ju fram!!!! Och inget kan ju vara så läskigt att det tar bort den totala fokusationen från dom ;)
Första lektionen var lek med matte och kontaktövningar. Självklart var hon strålande fokuserad ;)
Att träffa andra raser i samma ålder var verkligen på tiden, hon tyckte till och med att dom var helt ok på slutet och rädd...det kan hon inte minnas nåt av ;)
När vi kom hem på kvällen var hon helt utmattad. Hon bara åt sin middag och sen va det godnatt! Hon totalvägrade till och med att gå ut på sista kvällskissen!

2 kommentarer:

Lina sa...

Hehehe...se upp för de där små - man vet aldrig var man har dem, hälsar Timja. Helt plötsligt dansar de limbo under magen men så fort man försöker leka med dem flyger de åt alla håll.
Nä, tacka vet jag stora hundar som du och jag och Enzo - vi vet minsann hur man leker vi!

Karanga's De Leya Af Lex sa...

Heja syrran, så fantastiskt skönt att du är återställd och kan vara igång igen! Valpkurser är kul, jag har börjat lite smått jag med. Du är ju så duktig så du kommer ju att få högsta betyg MVG+++ allra minst! Kramis Leyafröken