lördag 12 januari 2008

'examen'

I morse gick vi upp i ottan. Vi skulle iväg till Tyresö brukshundsklubb för att visa upp våra färdigheter.
(jaja syrran Aissa har säkert redan varit uppe i 2timmar....minst, men hon e ju knäpp ;)


Vi har varit 'projektarbete' till Renata & AnnaKarin som går en instruktörsutbildning.
Ni kan läsa mera under http://vimla.jennyjurnelius.com/traning.html
Det vill säga att JAG-Vimla skulle lära dom hur man beter sig på lydnadsbanan. ...eh eller va det tvärt om?! ;)
Hurra jag är en lydnadschampinjon!!! Klarade provet utmärkt trots att Gibson va där och satt på läktaren, vi är lite extra kära just nu eftersom jag fortfarande luktar så gott ;)

Nu har vi klarat första lilla steget i lydnadkariären....vänta ni bara snart kommer det mera! ;)

-Vimmelkanten in the champion mood-

3 kommentarer:

Anonym sa...

va duktig du är vimlis-pimlis som är lydnadsmästare, det vill jag också bli men när jag föreslog sånt där prov så skrattade mest mina tvåbenta åt mig *morrmorrgrrgrr*

orättvist för dig att du måste jobba för leversmaksensbitarna, jag behöver bara stå still för å få dom - lätt som en plätt :)

bit lite på jeans-heffa från mig å säg till din matte att hon nog också kan få plats här på en biabädd, men ni får ta med varsin matskål.

puss puss/cirre

Anonym sa...

Duktiga, duktiga miss Heffur!
När blir det lydnadstävling då????
Kram från stolta pappsen och co!

Karanga's De Leya Af Lex sa...

Nu blir vi impregnerade! Leya har stor vilja men väldans bråttom, så det här med "hit" och rätt position verkar vara avlägset... Men Vimla är ju äldre;) så vi kanske lär oss så småningom oxå!
Djurpolisen är hon väldigt intresserad av, hon tittar gärna på djuren på tv:n, men bryr sig inte om några ljud. Jo förresten, om det blir småvalps-ljud, då lystrar hon intresserat! Fördelen med att växa upp i ett hus med två högljudda barn, man tål det mesta i ljudväg! Fyrhjulingar och flera 11-åringar på en gång, det blir dock för mycket! Då söker hon gärna tryggheten bakom mattes ben!
Kram på dig Vimla, jag tippar på att du tar förstapriset i ettan till våren!!! Heja från Leya!