fredag 4 januari 2008

Första snön

ÄNTLIGEN har vintern kommit på riktigt.
Vi har fått ca 1dm snö och tidigare har väl rekordet varit lite fjun på backen.
Märkligt nog så reagerade inte Vimla ens på att allt va vitt och kallt. Hon traskade raka vägen ut i snöhögen och satte ner sin lilla rumpa i den kalla snön. Men sen.... ojojoj hon fick sånna tokryck att jag kved av skratt. Hon fullkomligen älskar snön och värsta lilla busfröt kommer fram.
Tyvärr så löper hon fortfarande så de va långlinan på.

Vimla har en ny lek, eller det är väl en lek hon haft länge, men nu har hon finslipat på den.
Den går ut på att attackera mig med full kraft så fort jag sätter mig ner för att fota henne. Hon laddar järnet och sen flyger hon på mej. Hon siktar med tassarna i axelhöjd och blir helt överlycklig om hon lyckas välta mig. Leken blir nog inte mindre rolig av att jag knappt kan ta mig upp på benen igen för att jag skrattar så mycket. 'Tyvärr' finns inga bildbevis på detta ;)
Här laddar hon

2millisek innan jag ligger på rygg

Vi va ute i 1½ timme och det är nytt rekord efter sista operationen. Vimla klarar av att stoja omkring mera nu, men än så länge är det för tidigt att leka med fyrbenta kompisar, men snart.....!!!

De va länge sen vi hade en så rolig promenad!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart!!..och vilken härlig sista bild ;-)

Anonym sa...

Heeeeej Vimlis-pimlis. Tack för ditt lyckatillande, bara därför var jag jätteduktig idag :) matte tycker att jag skötte mig alldeles utmärkt. men vad gör man inte för de där smaskiga torkade leverbitarna. jag fick välja mellan köttbullar, leverpastej å torkad lever. torkad lever is the shit säger jag bara :)
visst e det kul med snö? så ballt alltså.
vi ses väl snart, puss puss/ Cirrepirre from tha westside eller han med den gula och lila rosetten ;)