torsdag 10 januari 2008

Nyåret....?!?!?!

Ja har ju glömt att blogga om nyåret ;)
GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA!!!

Det gick rätt bra med alla smällare, vi firade hos min syster ute på landet. Där va det mycket lugnare än i stan men till sist så blev det lite för mycket för Vimla. En jätte bomb avfyrades samtidigt med att ytterdörren öppnades och då börjad hon stressa omkring. Jag gick och satte mig i soffan och trygga Bente (syrrans tik) lade sig nedanför och då kom Vimla upphoppandes i mitt knä.... jaja hon lugnade i alla fall ner sej och jag gjorde ingen större affär av det hela och Bente hade inte rört sig ur fläcken även om en bomb hade landat i hennes matskål, hon är cooool som få!
Dagen efter så smälde dom fortfarande raketer hemma där vi bor (folk är rätt efter där ;) men Vimla höjde inte ens på öronen åt dom, så jag gissar att allt gick bra!

MEEEEN va upptäcker jag flera dagar efter nyårsafton??? Jo några vita sträck på Vimlas lilla nos!

Syrran har även 4st katter, haha!
Vimla har aldrig jagat katter, inte heller försökt sig på dom. Hon har alltid varit väldigt försiktig och knappt tordats stoppa fram nosen för att nosa lite.... Ingen av oss andra har noterat denna händelse, å så mycket skumpa blev det inte, lovar ;)

Inga kommentarer: