måndag 15 juni 2009

Strömsholm, sista besöket?!

ÄNTLIGEN!!!
Nu är gipset av :)
Idag har vi varit på Strömsholm för sista gången, förhoppningsvis ;)
Vi fick för första gången träffa vet. som opererade Vimla och hon sa att det såg väldigt bra ut.
Rörligheten i tårna är nästan identisk som på den friska tassen och hasleden ska också kännas bra. Själv har jag inte fått känna och jämföra än, men det såg väldigt bra ut.
Självklart såg benet magert och eländigt ut under gipset, men mycket är nog för att det är renrakat, lite sårigt och omusklat.
Vimla under upp-vak på Strömsholm

Nu är det Vingelkanten på hög nivå, ojoj va ostabil hon är på benet. Hon har ju gått relativt bra på
det mjuka gipset och det kändes väldigt tunnt och mjukt. Men nu när hon bara har lite vadd och bandage så märker man hur mycket stöd det ändå gav. Lillskruttan! Nu ska hon ha stödbandage i 2v sen är hon helt 'fri'.

Hon har minskat 4cm i lårbredd på det opererade benet och det ser insjunket ut, men jag trodde att hon skulle minska mycket mer i muskelmassa. Så det kommer nog snabbt tillbaka så fort hon får börja simma.
Vi får börja gå promenader på upp till 20 min om hon orkar. Så vi har tagit första 'långpromenaden' idag ner till posten och tillbaka. Det tog 15minuter inkl små korta pauser (normal takt 5min) och hon klarade det galant!!!
Vimla känner sig hemskt vig i sitt lila bandage, haha, jag vet inte riktigt vem som lärt henne denna övning, men så här somnade hon ;)

7 kommentarer:

josefine sa...

hahah yoga för hundar kanske kan va nått ;)

Karanga's Din Dimra Af Lex sa...

Sötaste Vimla du är min idol i alla lägen, men shit så vig du är. Det där kommer jag inte ens försöka mig, på -då blir det nog bandage efteråt istället. Du kommer väl med och förgyller vår tillvaro i
Askersund ? Ciarán säger att så är fallet, så då hoppas vi på det !!!!
Nospuff Sis Ais (-sa)

Gucci sa...

Äntligen är gipset av!!!

Musklerna kommer du ju träna upp på nolltid, med tanke på hur vig du är!!! (Hihihi)

Hoppas att du snart, snart, snart får "Rejsa runt" så där tokigt som vi RR älskar!!!

Ps. hade varit kanonkul att få lattja lite med dig något framöver när du är helt bra igen ! ds.

Malin o tjejerna sa...

Haha - hon är ju för underbar!! Skönt att höra att allt gick bra o ser bra ut. Dom där 4 cm tar ni igen på nolltid så snart hon får börja simma!!
Kramar!!!

Malin Markus o Carlos sa...

sötaste skruttan! Hon ser helnöjd ut med sin nya rörlighet :) Vi tänker massor på er och håller tummarna för att allt ska gå bra med rehabliteringen med :)

Karanga's De Leya Af Lex sa...

Guuuuulle dej!!! Så söt så man vill äta opp dej!!! Bäst i världen på rehabilitering, du och din matte, så det här kommer å gå strålande!
Kram Leya

Anonym sa...

Sådär brukar jag sova åxå...
Not! :)