torsdag 7 juni 2007

Köttbullespår


Jag har försökt lära Vimla ordet leta, men det har varit med måttlig entusiasm från hennes sida. Detta har förvånat mej med tanke på att hon är ett sånt matvrak.
MEN!!!! Idag bytte jag ut dom torra plupparna från djuraffären och började använda klassikern, köttbullar! Och nu började Vimla att spåra på allvar ;)
Hon har fullkomligen dammsugit hela lägenheten i jakt på köttbullesmulorna.
Och efter tips från Eva, Gibsons matte, så stoppade jag köttisar under en plastmugg och hon hajja till och med det.
Det va så otroligt häftigt att se den lilla nosen snusa runt med sån iver och intensitet!!!
Hon somnade som aldrig förr efteråt, men bara i en kvart, sen hoppa hon upp å gick ett varv till i lägenheten bara för att förvissa sig att dom faktiskt va slut :D men nu har hon somnat om igen å det ser ut att bli svårt att få liv i henne igen.

Vi satsar på köttbulle-SM redan nu till sommaren ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Va mysigt du verkar ha det syrran!!
Dom var duktiga på Karanga att hitta fin-fina hem till oss, kram till dem.
Jag har det oxå jättebra, idag har jag fångat katten, han är en norskskogskatt med massor av hår, jättekul att att bita och dra i.

Kram från Bruno (ja så kallar dem mig här nere, och jag kommer glatt, jag får ju så mkt beröm och gos när jag kommer till dem fd. pox.)