söndag 2 november 2008

Viltspår med riktiga rådjur i spåret!

Idag har vi varit ute i skogen och tävlat i viltspår. De va rätt länge sen sist. Vi hade laddat med ett provspår förra helgen som gick strålande och idag när vi gav oss iväg var Vimla så taggad att hon for omkring som en liten studsboll hela vägen till bilen :)

Vi fick en superdag. Hela landskapet var gnistrande vitt av massor av frost och solen strålade från en klarblå himmel....NÄE självklart hade jag lämnat kameran hemma :(
Vimla var först ut och klarade spåret trots att det på ena sträckan stod tre, 3!!! stycken livs levande rådjur brevid spåret. Om jag såg dom? Nix, jag såg dock att Vimla fick en störning men jag va så fokuserad på henne att jag missade dom, tack och lov för annars hade jag nog blivit toknervös. Nu löste Vimla det hela strålande och fortsatte spåra utan att sticka iväg.
Vi fick ett 1a pris med utmärkt spårtempo men med ett litet avdrag på spårförmågan pga störningen.
Jag är superimpad att hon klarade det och Vimla sover nu som en stock, nice!

Vi hade sellis av våra trogna spårpolare, Eva & Gibson, Linda & Lexi, Helena & Kiara. Vi avslutade dagen med en superfika a'la Linda! Jag kan inte nog berömma dina mackor, dom är som alltid supersmarriga!
Tack för idag, de gör vi om snart!!!

Inga kommentarer: