onsdag 20 juni 2007

Magsjuka

Vimla är lite magsjuk.
Hon har haft diarré och kräkts en gång. Det blev bättre efter ett par dagar och då började jag ge vanlig mat igen. Jag vet inte om det var för snabbt, men nu är hon jätte lös i magen igen. Hon börjar sina 12,8kg till trots se lite tunn ut :( Nu får vi köra ris och fisk några dagar till. Men hon är pigg och glad, så det får man väl vara glad åt.
Det var heller inga som helst problem att vaccinera henne som jag trode. Veterinären sa att så länge normaltillståndet inte verkade försämrat, dvs hängig, trött och febrig, så var det inga problem. Bra! För den här sprutan har vi ju längtat efter...men nu får tiden gärna bromsa upp igen :D

1 kommentar:

Karanga's De Timja Af Lex sa...

Stackars dig som är magsjuk! Jag hoppas verkligen att du blir bättre på din risdiét och det snabbt, för det verkar ingen vidare mat... Idag har jag prövat betong - det är nog godare!
Krya på dig så ses vi nästa vecka!
kramar från Timja