tisdag 12 juni 2007

Träningsanteckning

Träningen med Vimla börjar klicka.
Nu har vi hittat en leksak som vi kan motivationsträna med, det är ett rep med ögla i ena ändan och ihopknuten som en boll i andra ändan. Hon älskar att kampa med den och när jag kastar iväg den spinger hon och hämtar den och kommer tillbaka och vill leka med den!

Hon börjar kunna koncentrera sig riktigt bra på mig när vi är utomhus och tränar. Vi har hittat en grön skuggig plats utan allt för mycket förbipasserande och hon känner igen de flesta pinnar och löv på platsen.

- Sitt kunde hon redan innan hon flyttade från Göteborg och nu har hon lärt sig ligg, men inte utan en köttbulle-rörelse med handen mot marken...men ändå.
- Hon kryper under staket och hoppar över små stockar (så du vet petra ;)
- Ordet leta funkar klockrent.
- Vi tränar på ordet 'vänta' en stund innan det är varsågod med maten. Hungrig som hon är så får man stoppa med en arm ;)
- Vi tränar på ordet stå när vi utställningsövar...jättesvårt för hon är som sagt jätte hungrig även direkt efter en måltid ;) måste försöka hitta äckligare godisar....haha

- Jag funderar över nästa ord, kanske 'Nej'...

Hennes bitande börjar bli bättre, eller rättare sagt, jag har börjat ta med en trasa som hon får bita i så fort att hon börjar attackera byxben och armar. Detta har resulterat i att hon gärna bär på trasan, allt från några meter till rätt långa sträckor. Söt som attan är hon när hon sätter näsan i vädret och sätter av med trasan i munnen!

(Det är inte ett Heffa ben...)


1 kommentar:

Karanga's Din Dimra Af Lex sa...

Hej Vimla !
Vad mycket grejer du lärt dig !
Själv busar jag mest med min kompis Zuri, har kommit på att jag kan gömma mig under soffabordet där hon inte kommer in. Ska nog försöka lära mig grejer jag med..
Kram och voff
Aissa