fredag 15 maj 2009

En vecka har gått


Nu har det gått en vecka sedan operationen.
På det hela har allt gått bra.
Vimla lyckades gå på alla fyra tom i onsdags då hon började ta hopsa-steg för att sedan på torsdagen helt vägra gå på höger bakben. Samtidigt började hon få skavsår bak i 'knävecket' och började förska bita i gipset.
Så inget att göra mer än att sätta på tratten och försöka pilla ner kirurgtejp mellan gipset & skavsåret.

Idag fredag fick hon nytt fint gips på Södra Djursjukhuset (mycket trevliga ;) och ortopeden sa att hon börjat få skavsår även på ovansidan tårna. Vilket är helt normalt, men att man får hålla lite koll så att det inte blir värre och att det nog är därför som hon inte vill gå på benet längre.

Vimla har gått ner 1kg och ca 1cm i muskelbredd runt låret så nu väger hon endast 40.8 inkl gips ;)
Ser ni hur slim jag ser ut i min lilla svarta :)

Vet ni vad som låg på trappen när jag kom hem ikväll efter en lång dag först på sjukan och sen på kurs?!
Ett paket från min BÄSTASTE Wesley ;) TAAACK!!!
Det innehöll en massa smarriga ben så gissa om jag blev helt galet glad. Wes du måste berätta för matte vilket de där stora gulvita benet var för det va sjukt smarrigt!

1 kommentar:

cirre sa...

snart syster snart är du nere i guldvikten 39kg - I say it rooocks :D