tisdag 19 maj 2009

Strömsholm på återbesök .

Idag har Vimla varit på Strömsholm igen för gipsbyte. Klockan ringde 05.30 och hon tittade på mig som om jag vore galen :)

Jag tror djur känner på sig att det är mycket smärta, lidande och stress inne på en klinik. För Vimla hade inga problem att gå in i väntrummet, men sen när man ska in genom dörrarna till kliniken då slog det tvärstopp! Efter lite övertalning följde hon ju med, men ändå.
Gipsbytet sker inne på operationsavdelningen och tyvärr får man inte följa med dit. Men det jobbigaste är att lämna henne. Hon ville INTE bli lämnad där. Hon försökte gräva sig ut efter mig och det är ju rätt hjärtskärande, och jag vet, man ska ju inte vända sig om...men det gjorde jag, dumt dumt.
När jag satt och väntade på att Vimla skulle komma ut kom det plötsligt in en äldre Ridgeback på bår! Jag började nästan gråta :(

Efter en dryg timme fick jag hämta henne igen. Allt hade gått jätte bra och Vimla fick ett frispel när hon såg mig :D
Läkningen såg fin ut men hon hade fortfarande ett skavsår mellan 2st tår. Nu har dom rätat ut tassen så att den är ihop-gipsad så som den skulle sett ut om hon trampat ut den, dvs med utsträckta böjsenor och en aning mer vinkel över hasen.
Rörligheten i tårna som fått förlängningen var inte helt optimal, men mycket bättre än innan operationen. Och då ska man ju ha i åtanke att tassen varit knuten inne i gipset i 1,5 vecka, klart att dom är lite stela.

Nu är vi hemma igen och Vingelkanten ligger och sover. Efter dagens besök på Strömsholm så känns allt bra! Alla vi träffade var jätte gulliga och trevliga, så där som det alltid borde vara :)

5 kommentarer:

Karanga's De Leya Af Lex sa...

Åh, gullestrumpan!!! Vimla alltså:)Hon är så tapper och duktig, det nya gipset ser finfint ut! Kram från oss!!
Anna-Britta o flocken

Annika och Minos sa...

Bra, bra! Jag har tänkt på Er hela dagen hur det skulle gå!!

Som orolig "extramatte" så lider jag med dig Jenny (& Vimlis så klart), det vet du!

Skönt att pratas lite i morse i alla fall! Tur att vi är morgonpigga! ;)

Stor fet kram från oss förkylda!!

PS: Vi kommer nästa vecka & kladdar lite på gipset! Ritar små hjärtan och så! :)

Anna, Maja & Hedda sa...

Så himla skönt! Kram kram

Anonym sa...

Skönt att läsa och höra att dagens besök gick bra!!!
Förstår din "ångest" att lämna en stressad orolig Vimla hos veterinären, OCH jag förstår PRECIS hur en en"frispelsglad" Vimlis röjer fram!!! Skönt att allt verkar bra så här långt iallafall!!!

Kramar från oss

malin, rickard och cirrepirrefisrumpa sa...

lilla vimmelfisen, sötaste tappraste vimla, skönt att det går framåt. med 1.5 veckas knuten fot skulle inte jag heller kunna sträcka ut den. allt blir bättre än innan iaf.

vi håller tummar å tassar för er :)

*kram*